Velikonoční Kriváň a Salatín

Před Velikonocema jsme vyrazili na výlet. Postupně jsme vylezli na Salatín a Kriváň a jako odpočinek jsme se stavili na Slnečných skalách u Rajce.

Fajně bylo, Valoušci nás doprovodili. Takový pravý skialpo-lezecké roadtrip.

Salatín

Začali jsme na Salatíně. Brzký ranní výstup po sjezdovce a pak už do amfiteátru Salatína. Cíl je to tu pořádně prozkoumat ať sem můžem případně někoho vzít. Pro začátečníky je to dobrý kopec.

Zamířili jsme doprava na Brestovou a sjeli z ní zpátky dolů pěkně strmým žlábkem (40°).

Cestou nahoru bylo dost tvrdo – inu severní svah, zatím bez slunka. Hodili jsme raději kousek lyže na batohy.

Žlab přímo ze Salatína nás lákal, ale byl hodně zmrzlý, tak někdy příště. Tož do sedla a šup dolů rozbrázděným korytem centrálního žlabu. I tak radost veliká, nohy v plameni.

Stejnou cestou zpět a na vrchol Salatína II. Centrálem už nechceme, a po krátkém průzkumu objevujem nájezd do žlábku vpravo. Objezd převěje a už je to dobrý – fičíme dolů. Traverz do centrálu a hurá na kafe.

Video

Kriváň

V odpoledne přejíždíme pod Kriváň. Spaní na parkále v Podbanském. Ráno na Tri Studničky, auto necháváme u krajnice spolu s ostatníma skialpošema a s lyžema na zádech ťapkáme po zelené hore. Sníh začíná proklatě vysoko a lyže nasazujem až kdesi za Grúnikem. Kosovkou na kraj kotle a pak přímou stečí hore. Dnes by to slo celé bez pásů, beztak jsme lyže většinou nesli. V horní části kotle, pod skalami už je strmo. I mačky jsme nasadili, cepín ale netřeba. Výhledy úchvatné. Sjezd boží. Firn kam se podíváš. Teploučko, sluníčko.

Normálně se sjíždí kolem potoka, není ale sníh, takže zpět stejnou cestou. Aspoň omrknem partyzánský bunkr.

Večer jsme strhaní, lyží bylo dost. Přibližujem se domovu a jedem lozit.

Slnečné skaly

Odpočinek, lezení, pivo, pohoda – to jsou Slnečné skaly. Spousta parádních cest. Některé hned za kempem, některé v kopečku nad ním.