Salza 2022

Stalo se již tradicí, že v červnu vyrážíme na Salzu. Aby taky ne, voda průzračně čistá, teplo, příroda, kamarádi.
V pátek se postupně sjíždíme do kempu Nachbagauer. Začíná pršet. V řece je hraničních 142cm. Podle zkušeností nám to stačí i na usek z Gusswerku.

Kajak Nachbagauer-Wildalpen

Ráno je chladno, trochu prší. Provádíme tedy výcvik kajakového družstva. Pod vedením zkušeného Filipa si rychle osvojujem vracáky, nájezdy do proudu, krysení, průjezd válcem a tak. Oproti Barace je na kajaku fajn, že se člověk vyřádí i na 5km řeky. Místo tupé jízdy dole proudem si s řekou můžem pohrát. No někdy i ona s námi.
Vracíme se na oběd a valíme na horu ke Gusswerku

Kánoe Gusswerk-Weichselboden

Na vodočtu v Gusswerku je 124cm, místy to drhlo, ale projeli jsme.
V horní části jsou břehy plné převislých stromů, třeba se držet uprostřed. Pro nováčky to není ideální. Kryštof jede na kajaku, no ještě to nemá v ruce a tak se zachvíli cvakl. Blbé místo, skočil jsem pro něj a nakonec jsme tam skončili i s Barakou. Blbý začátek. Terka už na vodu nejede. Kajak jde na špagát a jedem dál. Sem tam peřejka a pak kdesi před Greithem jedno zrádné místo, kde z pod hladiny trčí asi 6 kůlů, co kdysi zpevňovaly břeh. A myto opřeli přímo na jeden z nich. Baraka napůl, plná vody, proud, děcka jsem drapl a přeplavali jsme na druhou stranu. Trocha stresu. Terka na vodu už nepojede. Loď naštěstí vydržela no měla na mále. Voda je zrádná, stačí chybička a vše je ponuřejší.
No nějak jsme to překonali a dál už je to docela OK.

Babi a děda Krystýnci se tu též cvakli. No na to, že jsou na vodě poprvé jak jsme se dozvěděli tak super výkon. V 68 poprvé na vodu, Salzu a ještě s náma.
Celý úsek byl dost dlouhý na jedno odpoledne – 17km. Postupně jsme toho začínali mít všichni dost. Aspoň, že slunko nakonec vylezlo. Navíc, spodní část vede krásným hlubokým kaňonem jak z Vinnetoua. Ten je ale taky zrádný. Voda často míří v zatáčce přímo na skálu a je potřeba to správně trefit ať loď neskončí překlopená ve vracáku či přimáčklá na skále. To se na konci povedlo Krystýnkům a ještě naposled jsme zachraňovali. Dobře to dopadlo. Když jsme viděli most v Weichselbodenu, tak jsme si všichni oddychli.
No pro začátečníky to není ideální úsek. Raději ten pod přehradou Prescenyklause.

Kajak a kánoe z Gschöder do kempu Nachbagauer

Tento úsek je naopak naprosto pohodový. WW I max, těsně před kempem jedna peřej s vlnkou WW II. Krásné počasí, široká řeka, nezáludné.
Terka na vodu už nejede, tak jsme jeli s Kikim v kajaku. Tentokrát se rozjezdil a už to bylo bez cvaknutí.
Nedělní dopoledne jsme si všichni užili.